Fanatiek in SEO

Ervaren

Bijna 15 jaar ervaring, honderden nummer 1-posities en een aantoonbaar track record.

Betere vindbaarheid

Verbeter de (lokale) online vindbaarheid van je bedrijf in de verschillende zoekmachines.

Laatste technieken

Search Engine Optimization (SEO) volgens de laatste technieken voor nog betere resultaten.

Vrijblijvend gesprek

Een gratis en vrijblijvend eerste gesprek om de mogelijkheden en kansen te bespreken.

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Je hebt flink geïnvesteerd in je nieuwe website. De website ziet er gelikt uit, maar toch bereik je nauwelijks (nieuwe) klanten. Herken je dat?

Natuurlijk is het belangrijk om een mooie, goede website te hebben, maar als je je doelgroep niet bereikt, dan heb je niets aan je mooie website. Het is daarom van groot belang dat je de volgende stap durft te zetten. Door middel van Search Engine Optimalization (SEO) kun je betere posities in de zoekmachines, zoals Google en Bing, behalen. Echter, ik kan me goed voorstellen dat jij je liever wilt focussen op de kwaliteit van je dienstverlening of dat je totaal geen verstand hebt van zoekmachineoptimalisatie.

FANATIEK is een specialist op het gebied van zoekmachineoptimalisatie en kan jou helpen om betere posities in de zoekmachines te realiseren. Ik werk als consultant, freelancer en interim voor tijdelijke klussen. Wil je graag meer informatie over de mogelijkheden en kansen voor jouw onderneming? Neem dan gratis en vrijblijvend contact op!

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) gezegde
> 0

nummer 1-posities

> 0k

bezoekers per maand

> 0

tevreden klanten

Wat is SEO?

Ben je de eigenaar van een (bedrijfs)website? Dan ben je de term SEO vast al weleens tegengekomen. SEO is de afkorting voor Search Engine Optimalization, dat in het Nederlands zoekmachineoptimalisatie betekent. In het kort betekent het dat je je website optimaliseert voor bepaalde zoekwoorden om op die manier hoge posities in de zoekmachines te behalen voor die zoekwoorden. Zoekmachineoptimalisatie is in de laatste jaren steeds belangrijker geworden, want steeds meer bedrijven zijn grotendeels, of zelfs alleen nog maar, online vindbaar. Omdat tegenwoordig heel veel bedrijven online goed vindbaar willen zijn, wordt het steeds moeilijker om bovenaan te (blijven) staan. Inmiddels zijn er namelijk al meer dan 1 miljard (!) websites

Het ontstaan van zoekmachines

Vroeger, toen het internet nog maar net bestond, maar toen er nog geen zoekmachines waren, was het vooral je domeinnaam die bepaalde of jouw bedrijf online gevonden werd. Er waren nog geen zoekmachines. Heette jouw bedrijf “Fanatiek”, maar gebruikte je de domeinnaam “Fanatiekonline.com” dan was je eigenlijk niet vindbaar als jouw klanten jouw domeinnaam niet kenden. Gelukkig werden er, om de grote hoeveelheid informatie die op het internet te vinden was toegankelijker te maken, al snel zoekmachines ontwikkeld. De eerste zoekmachine was Archie (1990) en daarna volgden onder andere WebCrawler (de eerste zoekmachine die teksten kon doorzoeken op basis van zoekwoorden), Lycos, AltaVista en Yahoo. Heden ten dage zullen de meeste mensen onder de dertig deze zoekmachines niet kennen, want in Nederland, maar eigenlijk ook in de rest van de wereld, maken we al jaren massaal gebruik van de zoekmachine van Google (1998). Wist je dat meer dan 90% van de mensen zijn zoektocht naar een product of dienst start in een zoekmachine?

Top 5 zoekmachines in Nederland

  1. Google 94,94%
  2. Bing 2,68%
  3. DuckDuckGo 0,9%
  4. Yahoo! 0,56%
  5. Ecosia 0.26%
  6. StartPagina 0.24%

Bron: Statcounter, 19 augustus 2020

Het doel van Zoekmachineoptimalisatie: Hoger in Google

Er kan er maar één de beste zijn en bovenaan staan voor een bepaalde zoekopdracht. Toch wil dat niet zeggen dat je geen profijt hebt van een nummer 2 of nummer 8-positie. Echter, val je buiten de top 10? Dan zal je niet veel bezoekers ontvangen. Ook al val je er nét buiten. Een bekend gezegde onder SEO-specialisten luidt “The best place to hide a dead body is page 2 of Google search results“. Het beoogde doel van zoekmachineoptimalisatie is dan ook om een zo hoog mogelijke positie, bij voorkeur de nummer 1-positie, te bereiken. Zoekmachine specialisten richten zich daarbij met de name op de optimalisatie voor zoekmachinereus Google, omdat dit veruit de grootste zoekmachine ter wereld is.

Bereikte resultaten met zoekmachineoptimalisatie

SEO

Hoe werkt SEO?

Om de vindbaarheid van jouw website in de zoekmachines te verbeteren, dien je een groot aantal factoren te optimaliseren. De exacte samenstelling en de onderlinge waardering van deze factoren wordt het algoritme genoemd. Zoekmachines maken de exacte inhoud van het algoritme niet bekend. Ze geven aan dat zij hun gebruikers de beste resultaten willen laten zien. Gelukkig maken ze wel allerlei informatie openbaar over wat zij graag willen zien en zijn er inmiddels al veel onderzoeken en testen gedaan en geschreven door bedrijven en specialisten die zich bezig houden met SEO. Er wordt bijvoorbeeld onderscheid gemaakt tussen on-page SEO ((technische) factoren die gaan over je eigen website) en off-page SEO (externe factoren, zoals externe linkvermeldingen en social bookmarking). Omdat de exacte samenstelling en de onderlinge waarde van de on-page en off-page factoren niet bekend is, hanteert vrijwel iedere SEO-specialist een eigen strategie om op die manier zo hoog mogelijke posities te behalen. SEO is dus zeker geen exacte wetenschap en er zit veel kwaliteitsverschil tussen de SEO-specialisten.

Hoeveel tijd kost SEO?

Als je met SEO wil beginnen, is het belangrijk om je te beseffen dat zoekmachineoptimalisatie een doorlopend proces is dat vooral gericht is op de lange termijn. Je bereikt dus weinig tot geen resultaat als je op korte termijn allerlei zaken optimaliseert, maar daarna alles compleet laat vallen. Dat wil dus eigenlijk zeggen dat je de factoren continu moet blijven verbeteren. Hoeveel tijd het exact kost, is afhankelijk van de grote van je website en de hoeveelheid concurrentie. Hoe groter je website en hoe meer concurrentie, hoe meer tijd SEO kost.

Waar vroeger het optimaliseren van page titles, meta descriptions, headings en linkbuilden voldoende was om te ranken, spelen nu veel meer (technische) factoren, zoals de kwaliteit van je content en de laadtijd van je website, een rol. Wie goede posities in de zoekmachines wil bereiken en daarna behouden, zal zich continu op constructieve wijze bezig moeten blijven bezighouden met Search Engine Optimization.

SEO-specialist of freelancer nodig?

Een SEO-specialist of SEO-consultant kan je helpen met het behalen van hogere posities in de zoekmachines. FANATIEK is als zoekmachinespecialist vooral actief in de regio Utrecht, Den Bosch, Eindhoven en Tilburg (Noord-Brabant), maar ook daarbuiten. Al sinds 2007, dus al bijna 15 jaar, verdiep ik me in de geheimen van de verschillende zoekmachines. In de loop der jaren heb ik aantoonbaar honderden nummer 1-posities en duizenden top-3-posities weten te behalen op long-tail (3 of meer zoekwoorden), chunky middle (2 zoekwoorden) en zelfs op short-tail (1 zoekwoord) zoekwoorden met zoekvolumes die oplopen tot meer dan 20.000 zoekopdrachten per maand. Ik voerde optimalisaties door voor allerlei kleine en grote bedrijven en organisaties, waaronder autobedrijven, beauty & verzorgingsbedrijven en woon & tuinbedrijven.

Ben jij op zoek naar een SEO-freelancer voor interim klussen of een zzp’er die je kan helpen met zoekmachineoptimalisatie? Neem dan vrijblijvend contact op voor een gratis, eerste gesprek. Telefonisch, of indien gewenst in een persoonlijk gesprek, kunnen we de mogelijkheden en kansen voor jouw organisatie bespreken.

Menu