MKB Zoekmachineoptimalisatie

SEO voor het mkb

Ben jij als mkb'er op zoek naar een betrouwbare en ervaren SEO-specialist die de vindbaarheid van jouw bedrijfswebsite kan verbeteren?

Wij helpen mkb-ondernemingen om hun website te optimaliseren en beter vindbaar te maken in Google en andere zoekmachines.

Meer weten? Neem contact op
Contact opnemen
↳ 100% Gratis & Vrijblijvend
SEO specialist pitcht idee bij MKB opdrachtgever

Deze bedrijven
gingen jou voor

Een greep uit onze tevreden klanten. Al meer dan 50 bedrijven gingen jou voor en worden organisch beter gevonden!
Laten we kennismaken
Laten we kennismaken
↳ 100% Gratis & Vrijblijvend

SEO voor het mkb FAQ

Regelmatig krijgen wij vragen over SEO voor het midden- en kleinbedrijf (mkb). We hebben de meestgestelde vragen beantwoord en op een rij gezet.

Wat is SEO?

Beheer jij de (bedrijfs)website van een mkb-onderneming? Dan ben je de term SEO vast al weleens tegengekomen. SEO is de afkorting voor Search Engine Optimalization, dat in het Nederlands zoekmachineoptimalisatie betekent. In het kort betekent het dat je je website optimaliseert voor bepaalde zoekwoorden om op die manier hoge posities in de zoekmachines te behalen voor die zoekwoorden. Zoekmachineoptimalisatie is in de laatste jaren steeds belangrijker geworden, want steeds meer bedrijven - waaronder mkb-ondernemingen - zijn grotendeels, of zelfs alleen nog maar, online vindbaar. Omdat tegenwoordig heel veel bedrijven online goed vindbaar willen zijn, wordt het steeds moeilijker om bovenaan te (blijven) staan. Inmiddels zijn er namelijk al meer dan 1 miljard (!) websites

Vereist SEO voor het mkb een andere aanpak?

De principes van SEO zijn in de basis hetzelfde. Toch vereist SEO voor het mkb meestal een andere aanpak dan SEO voor grote bedrijven. Dat heeft niet alleen te maken met resources, maar ook met het feit dat mkb-ondernemingen meestal kleinere websites hebben en vaker alleen lokaal of regionaal actief zijn. Om die reden speelt local SEO in de meeste gevallen een grote rol.

Wanneer spreken we over een mkb-onderneming?

MKB staat voor midden- en kleinbedrijf. Je bent een mkb-onderneming als er:

  • minder dan 250 fte werkzaam zijn bij jouw bedrijf en;
  • de jaarlijse omzet minder dan 50 miljoen bedraagt en/of;
  • het balanstotaal niet groter is dan 43 miljoen euro.

Wat is het doel van zoekmachineoptimalisatie?

Om de vindbaarheid van jouw website in de zoekmachines te verbeteren, dien je een groot aantal factoren te optimaliseren. De exacte samenstelling en de onderlinge waardering van deze factoren wordt het algoritme genoemd. Zoekmachines maken de exacte inhoud van het algoritme niet bekend. Ze geven aan dat zij hun gebruikers de beste resultaten willen laten zien. Gelukkig maken ze wel allerlei informatie openbaar over wat zij graag willen zien en zijn er inmiddels al veel onderzoeken en testen gedaan en geschreven door bedrijven en specialisten die zich bezig houden met SEO. Er wordt bijvoorbeeld onderscheid gemaakt tussen on-page SEO ((technische) factoren die gaan over je eigen website) en off-page SEO (externe factoren, zoals externe linkvermeldingen). Omdat de exacte samenstelling en de onderlinge waarde van de on-page en off-page factoren niet bekend is, hanteert vrijwel iedere SEO-specialist een eigen strategie om op die manier zo hoog mogelijke posities te behalen. SEO is dus zeker geen exacte wetenschap en er bestaat veel kwaliteitsverschil tussen het ene en het andere SEO-bureau.

Geven jullie ook SEO-trainingen?

Dat doen we zeker. Omdat al onze SEO-trainingen op maat gemaakt worden, kunnen we de inhoud in overleg afstemmen op jouw wensen. We kunnen ons richten op één specifiek SEO-onderwerp, maar ook alle pilaren (techniek, content en autoriteit) behandelen.
fanatiek in
  • SEO.
  • technische SEO.
  • on-page SEO.
  • off-page SEO.
  • ranken.