SEO-audit & SEO-analyse

Wil jij graag meer organische bezoekers uit Google en andere zoekmachines, maar weet je niet goed waar je moet beginnen?

Door middel van een SEO-audit of SEO-analyse, op het vlak van techniek, content en autoriteit, maken wij inzichtelijk hoe jouw website geoptimaliseerd kan worden.

Meer weten? Neem contact op
Contact opnemen
↳ 100% Gratis & Vrijblijvend
SEO Audit Plan

Deze bedrijven
gingen jou voor

Een greep uit onze tevreden klanten. Al meer dan 50 bedrijven gingen jou voor en worden organisch beter gevonden!
Laten we kennismaken
Laten we kennismaken
↳ 100% Gratis & Vrijblijvend

SEO-audit FAQ

Regelmatig krijgen wij vragen over onze SEO-audits. We hebben de meestgestelde vragen beantwoord en op een rij gezet.

Wat is een SEO-audit of SEO-analyse?

Een SEO-audit of SEO-analyse is een onderzoek naar hoe een website op dat moment presteert op het gebied van zoekmachineoptimalisatie. Er wordt in beeld gebracht welke stappen kunnen worden gezet om de website te optimaliseren om op die manier beter vindbaar te worden in zoekmachines.

Hoe gaat een SEO-audit in zijn werk?

  1. Voordat we beginnen met ons het echte onderzoek, starten met een (digitale) meeting, waarin we vragen stellen over de website, het bedrijf, de markt en de concurentie. Dat is belangrijk omdat we de audit het beste kunnen uitvoeren als we doelstelling van het bedrijf en de markt begrijpen. Ook zullen we om toegang tot Google Search Console en Google Analytics vragen.
  2. In de periode na de meeting voeren we het onderzoek uit. We beoordelen de website op het vlak van techniek, content en autoriteit.
  3. De bevindingen worden gepresenteerd. Dat doen we meestal in de vorm van een mini-training, zodat we kunnen toelichten hoe actiepunten kunnen worden opgepakt.
  4. Na afloop van de meeting worden de actiepunten op overzichtelijke manier gebundeld en toegestuurd in de vorm van een spreadsheet. Alle informatie die gebruikt is om het onderzoek uit te voeren, wordt geordend toegevoegd.

Waarom zou je kiezen voor een SEO-audit?

Wie meer organisch verkeer naar zijn website wil trekken, zal zijn of haar website moeten optimaliseren. Door aan de juiste knoppen te draaien - door de juiste zaken te optimaliseren - wordt een website beter vindbaar. Weet je niet precies waar je moet beginnen? Dan is een SEO-audit een mooi startpunt. 

Wist je dat Google en andere zoekmachines honderden zogenaamde ranking factors gebruiken om zoekresultaten te rangschikken op hun resultatenpagina's? Door middel van een SEO-audit maken wij inzichtelijk welke factoren verbeterd kunnen worden.

Voor wie is een SEO-audit interessant?

Een SEO-audit is interessant voor iedereen die graag meer organisch verkeer naar zijn of haar website wil trekken. SEO is niet alleen geschikt voor grote bedrijven met veel budget, want ook mkb-ondernemingen die (lokaal) gevonden willen worden, kunnen baat hebben bij SEO.

Kun je met een SEO-audit zelf aan de slag?

Dat kan zeker! Actiepunten worden gepresenteerd, toegelicht en opgeleverd in een spreadsheet. De lijst met actiepunten kun je natuurlijk zelf doorvoeren. Heb je liever dat wij jou ondersteunen tijdens het optimalisatietraject en wil je SEO uitbesteden? Dan kan dat natuurlijk ook. Indien gewenst kunnen we zelfs het hele SEO-traject - eventueel in samenwerking met de bouwer van jouw website - helemaal uit handen nemen.

SEO-audit combineren met een training, kan dat?

Ja, dat kan zeker! Sterker nog: je ontvangt van ons niet alleen een lijst met actiepunten, maar we lichten de resultaten ook toe in een meeting, meestal in de vorm van een mini-training. Heb je behoefte aan een uitgebreide SEO-training, zodat je de actiepunten zelf kunt oppakken? Dan kan dat natuurlijk ook!
fanatiek in
  • SEO.
  • technische SEO.
  • on-page SEO.
  • off-page SEO.
  • ranken.