Fanatiek in Tekstschrijven

> 10 jaar ervaring

Duizenden teksten geschreven voor o.a. de auto-, beauty-, woon- en gezondheidsbranche.

Heldere teksten

Teksten die fijn zijn om te lezen in de juiste tone of voice en die zijn geschreven in correct Nederlands.

SEO

Geoptimaliseerde teksten die voldoen aan de laatste voorwaarden op het gebied van SEO.

Flexibel

Verschillende soorten teksten over diverse onderwerpen die geschikt zijn voor allerlei branches.

Tekstschrijven en content creatie

Zou jij ooit een bestelling plaatsen bij een bedrijf waarvan de website vol staat met spelfouten en onwaarheden? Waarschijnlijk niet! Als je je website op de digitale kaart wilt zetten, is het belangrijk dat je op een constructieve wijze aan de slag gaat met content. Goede content verhoogt niet alleen de betrouwbaarheid van je website, maar het helpt ook om potentiële klanten te activeren om een gewenste handeling uit te voeren.

FANATIEK kan je helpen met het maken van aantrekkelijke en activerende content. Wil je meer informatie over de mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op.

KLIK HIER NIET

> 0

miljoen woorden geschreven

> 0k

teksten geschreven

> 0

verschillende branches

Het nut van een goede tekstschrijver

Heb jij een (bedrijfs)website of webshop? Dan is het ongetwijfeld jouw doel om zoveel mogelijk mensen te activeren om een product te kopen, een dienst af te nemen of om gebruik te maken van jouw service. Inmiddels weet je uit ervaring dat het activeren van (potentiële) klanten echt niet zo gemakkelijk is als het lijkt. Ondanks veel inspanning blijft het conversiepercentage van je website al maanden gelijk. Kom je zelf echt niet verder? Dan kun je besluiten om een professionele tekstschrijver in de arm te nemen. Een goede tekstschrijver kan je helpen om een hogere conversiepercentage te behalen.

Wat is een goede tekst?

Iedere website bestaat uit een aantal elementen, waaronder teksten, foto’s en video’s. De eerstgenoemde, de teksten, vormen een erg belangrijk onderdeel. Je gebruikt ze om jouw boodschap over te brengen en om bezoekers te activeren om een actie uit te voeren. Het is daarom van groot belang dat je op een constructieve wijze met de teksten op jouw website aan de slag gaat. Maar wanneer is een tekst goed? Eigenlijk is het antwoord simpel en logisch. Een tekst is goed als het beoogde doel van de tekst ermee wordt bereikt. In de regel is een goede tekst:

  • Duidelijk;
  • Kort en krachtig;
  • Prettig leesbaar;
  • Foutloos;
  • Geschreven in de juiste tone of voice.

To the point

Kom ter zake! Dat wil zeggen dat je direct duidelijk moet maken wat je boodschap is. Wil je dat jouw bezoekers jouw dienst afnemen? Vertel ze dan wat je voor ze kan betekenen en draai er niet omheen. Verstopt je boodschap niet, maar zorg dat men direct ziet wat jij doet.

Kwaliteit boven kwantiteit

Waarschijnlijk heb je zelf ook een hekel aan het doorploeteren van ellenlange teksten. Als je een boodschap wil overbrengen, dan dient een tekst kort en krachtig te zijn.

Prettig leesbare teksten

Een tekst kan grammaticaal in orde zijn, maar toch vervelend zijn om te lezen. Gebruik daarom niet te lange zinnen, maak gebruik van interpunctie en vermijd hele moeilijke begrippen. Dat maakt een tekst prettiger om te lezen. Maak bovendien gebruik van (sub)koppen, zodat men jouw tekst makkelijk kan scannen.

Correct Nederlands

Klinkt logisch waarschijnlijk! Toch zal het je verbazen hoeveel fouten je tegenkomt als je (web)teksten echt goed doorleest. Hoewel fouten maken menselijk is, straalt het weinig vertrouwen uit. Staan de productteksten van jouw webshop vol met fouten en valt dat jouw bezoekers op? Dan is de kans groot dat ze afhaken.

De juiste toon

Het gebruik van de juiste tone of voice wordt door veel mensen enorm onderschat. Ben jij specialist in het onderwerp van je website, dan wil dat niet zeggen dat jouw bezoekers dat ook zijn. Probeer je daarom te verplaatsen in je bezoekers.  Wat voor jouw vanzelfsprekend is, is niet automatisch vanzelfsprekend voor je bezoekers.

SEO-geoptimaliseerde teksten

Het schrijven van voor de zoekmachine geoptimaliseerde teksten is een vak apart. Een SEO-geoptimaliseerde tekst is namelijk nier per se een goede tekst. Hoewel zoekmachines, zoals Google, pogen om hun bezoekers de beste zoekresultaten te laten zien, zijn het toch vooral de slimme bedrijven, die op een juiste manier gebruik maken van zoekmachineoptimalisatie, die de top 3-posities innemen. Een belangrijk onderdeel van SEO is de manier waarop zoekwoorden in webteksten worden gebruikt. Daarom houdt een goede SEO-tekstschrijver rekening met de factoren die zoekmachines gebruiken om de rangschikking te bepalen. Goed zoekwoordenonderzoek (short tailchunky middle en long tail zoekwoorden) en doelgroeponderzoek zijn van enorm belang als je top posities wilt bereiken. Een perfecte webtekst is goed en tegelijkertijd SEO-geoptimaliseerd.

Ben jij op zoek naar een (SEO-)tekstschrijver voor interim klussen of een zzp’er die je kan helpen met content creatie? Neem dan vrijblijvend contact op voor een gratis, eerste gesprek. Telefonisch, of indien gewenst in een persoonlijk gesprek, kunnen we de mogelijkheden en kansen voor jouw organisatie bespreken.

Waarmee kan Fanatiek je helpen?

Webteksten

SEO-vriendelijke teksten, blogs en digitale whitepapers waarmee jij meer potentiële klanten naar je website trekt.

Fotoreportages

Content wordt nog aantrekkelijker door gebruik te maken van afbeeldingen en (zelfgemaakte) foto’s.

Nieuws

Diverse nieuwsberichten, zoals reportages, interviews, achtergrondverhalen en recensies.

Advertentieteksten

Activerende teksten voor promotionele doeleinden, zoals nieuwsbrieven, flyers, brochures en pamfletten.

Zakelijke content

Corporate content voor bedrijven, zoals persberichten, beleidsdocumenten en jaarverslagen.

Vacatureteksten

Maak je vacature onweerstaanbaar door gebruik te maken van de juiste psychologische triggers.

Menu